Dekoracje ślubne bez stresu! | Wesele Na Szóstkę #2

Zastanawiacie się jak sprawić by Wasz ślub oraz wesele był zapamiętany jako wspaniałe i piękne wydarzenie nie tylko pod względem tych niesamowitych emocji, ale i pod względem wizualnym? Dlaczego dekoracje ślubne powinny być nieodłącznym elementem w Waszym planie organizacji wesela?

Z punktu widzenia fotografa, odpowiednie aranżacje nadają temu wydarzeniu dodatkowej wyjątkowości. Budują ten niesamowity klimat który tak bardzo uwielbiam uwieczniać na zdjęciach, nie tylko jako detal.

Dekoracje ślubne mogą również wykrzesać jeszcze więcej wizualnego potencjału z miejsca w którym są użyte, głównie mam tu na myśli miejsce gdzie odbywa się ceremonia zaślubin oraz wesele.

O tym dlaczego warto jest o to zadbać oraz na co należy uważać postanowiłem zapytać mojego dzisiejszego gościa. Właścicielka firmy „Powiedz Tak” w Zamościu, zajmująca się oprawą florystyczną Pary Młodej, Barbara Godziszewska!

powiedz tak dekoracje ślubne
fot. Foto GT Zamość

Witaj! Opowiedz proszę nieco o firmie „Powiedz Tak” oraz o tym czym się zajmujecie.

Witajcie! Po pierwsze dziękuję za zaproszenie do Twojego projektu przybliżającego i skracającego trudy przygotowań ślubnych. Firma „Powiedz tak” istnieje na zamojskim rynku już 15 lat. W tym czasie towarzyszyliśmy w ślubach ponad 2000 par za co z tego miejsca serdecznie dziękujemy. Zaufanie, którym nas obdarzacie, nasze wielogodzinne rozmowy powodują mnóstwo pozytywnych emocji, które napędzają nas do działania.  Praca zawodowego florysty jest niezwykle ciężka i wymagająca ogromnej kondycji psychicznej i fizycznej. Wymaga też wiedzy. Kładziemy na to nacisk i wciąż się uczymy.

Mamy w swojej ekipie wykwalifikowanych florystów, artystów plastyków, projektantów ale wciąż podnosimy kwalifikacje i zdobywamy wiedzę nie tylko o roślinach z którymi pracujemy. Od kilku miesięcy poszerzamy swoją wiedzę o aspekt architektury wnętrz, rysunku technicznego co daje nam szersze spojrzenie. A wiecie co jest najfajniejsze?  – gdy widzimy naszą Młodą Parę szczęśliwą i uśmiechniętą w pięknym anturażu kwiatowym. To zawsze nasz priorytet.

Przejdźmy więc do rzeczy. Jak wygląda sprawa rezerwacji terminu, czy jest to konieczne oraz na jak długo przed datą ślubu?

Oczywiście, że chcielibyśmy realizować wszystkie śluby, jednak tak się nie da. Młode Pary z różnym wyprzedzeniem dokonują rezerwacji, zdarza się, że nawet 3 lata przed ślubem, zwłaszcza w tak zwanych „złotych terminach”. Rozsądnym terminem będzie około 4-9 miesięcy wcześniej. Po zapoznaniu się z ofertą, rozmową wstępną z reguły nikt nie ma wątpliwości komu chce powierzyć oprawę florystyczną swojego ślubu.

Zdarzyła nam się zabawna sytuacja, gdy po jednej z naszych realizacji, przyszła do nas Pani, która zarezerwowała termin, bez ustalenia szczegółów na dwa lata do przodu. Na pytanie jakie są oczekiwania wobec nas Pani odpowiedziała z uśmiechem – na razie muszę znaleźć kandydata, ale wiem, że ślub będzie w sierpniu za dwa lata i wy go zrobicie. Jak powiedziała – tak się stało. To był piękny ślub!

 

Motyw przewodni, czy jest potrzebny?

Motyw przewodni ułatwia pracę wszystkim, zarówno Młodej Parze jak i całej obsłudze wesela. Oczywiście można dobierać elementy składowe na zasadzie – to mi się podoba, jednak warto pamiętać o spójności. Takie wesela się pamięta, są wyjątkowe i ponadczasowe. Kilka lat temu pojawiła się u nas Pani, która lekko poddenerwowana zapytała o przygotowanie bukietu ślubnego z rozgwiazdą. Jej denerwowanie wynikało z faktu, że zwiedziła kilka miejsc gdzie każdy mówił, że to bez sensu. Dlaczego? Nie wiemy, nas to zainspirowało. Wystarczyło tylko dopytać czemu rozgwiazda? Okazało się, że zarówno Panna Młoda jak i Pan Młody są marynarzami!

Do bukietu ślubnego wprowadziliśmy nie tylko rozgwiazdy, ale i muszle. Druhny były ubrane w turkusowe długie, zwiewne sukienki. Na stołach ustawiliśmy kompozycje kwiatowe z girlandami z muszli w kolorystyce biel, zieleń, błękit, a Młoda Para przywiozła nam 20 kg piasku  z Kołobrzegu , który wykorzystaliśmy do świeczników! Po północy na sali podano tort, w kształcie statku na którym obydwoje pływają. Ten ślub był 10 lat temu.

Czym należy się kierować przy wyborze motywu przewodniego?

Spore grono klientów stawia na ponadczasową klasykę i to jest też fajne. Każda Para jest inna, ma inne zainteresowanie, poglądy, style i potrzeby. Dlatego warto się zastanowić jak byśmy chcieli, aby nasz ślub była zapamiętany? Co nas połączyło? W dobie pinteresta, instagrama i facebooka inspiracji jest mnóstwo.

Na pewno warto poszukać, stworzyć folder ze zdjęciami, które z jakiś względów przykuły naszą uwagę. Na spotkaniu z florystą będzie to spory zastrzyk wiedzy o Młodej Parze. Zwykle te wybory są bardzo spójne, łączą się formą, fakturą i strukturą. Po krótkiej rozmowie i „burzy mózgów” motyw przewodni powstaje na zawołanie.

Dekorowanie kościoła. Na co należy zwrócić szczególną uwagę by nie przesadzić?

Kościół to miejsce wyjątkowe. Dekorację trzeba dobrać idealnie do wnętrza. Od czego zacząć? Po pierwsze należy porozmawiać z księdzem i ustalić ilość ślubów w danym dniu oraz wymagania. Jeśli te kwestie już znamy możemy ustalać szczegóły. Każdy ma inny gust, inną wrażliwość jednak w tym przypadku wiedza i doświadczenie może pomóc uniknąć wpadki. Staramy się zawsze podpowiadać rozwiązania, które nie zakłócają przebiegu uroczystości, a także stanowią piękną scenografię dla Młodej Pary.

Kościół w zależności od gabarytów wymaga zupełnie innej oprawy kwiatowej niż sala weselna, najczęściej wybieranymi są dekoracje w kolorystyce biało zielonej. Jednak to nie jest warunek konieczny. Odpowiednie połączenie barw pozwala stworzyć harmonijną dekorację, która podkreśla wyjątkowość danego wnętrza oraz nie odwraca uwagi od Młodej Pary i całej ceremonii.

 

Bywają sytuacje kiedy ksiądz zakazał użycia konfetti podczas wyjścia świeżo upieczonej Pary Młodej z kościoła. Czy są jakieś alternatywy?

Nie będę ukrywać, że zdjęcia Młodych Par, które otulają wystrzelone konfetti są piękne, jednak generują spore problemy dla osób dbających o czystość kościoła. Te sprawy ustalamy z księdzem. Sztuczne płatki owszem na zdjęciach wyglądają pięknie, ale są nieekologiczne i przy wietrznej pogodzie szybko się rozprzestrzeniają. To powoduje bałagan.  Polecamy rożki z płatkami kwiatów żywych.

Istnieje też możliwość rozdania gościom małych pojemniczków z bańkami mydlanymi – zwłaszcza w miejscach gdzie jest całkowity zakaz. Ostatnimi czasy odchodzi się również od tradycji sypania ryżem i monetami. Niektórzy klienci decydują się na balony z helem, które wszyscy razem wypuszczają. Warto te kwestie przedyskutować również z fotografem.

Wesele rustykalne a wesele w stylu glamour. Co wybrać?

Każda Panna Młoda chce aby jej wesele było wyjątkowe i wyróżniało się na tle innych. W ostatnim sezonie zdecydowanie królowało wesele rustykalne i wesele w stylu boho, ale z łask nie wychodzi też styl glamour. Przy tej decyzji warto przyjrzeć się możliwościom sali. Dla przykładu jeśli wybieramy lokal typu karczma to styl rustykalny i boho będzie niejako naturalnym wyborem. Przy salach eleganckich i wytwornych w pałacach bądź hotelach warto pozostać w klimacie glamour.

Oczywiście zdarzają się Młode Pary, które wybierają lokal, który na pierwszy rzut oka może wykluczać niektóre style, tutaj również polecamy rozmowę z florystą. To jego umiejętności projektowe mogą dużo pomóc. Aby wasze wesele miało indywidualny, niepowtarzalny charakter, warto połączyć różne konwencje. To bardzo proste!

dekoracje ślubne lista gości

Ślub w plenerze a dekoracje, jak się za to zabrać?

Coraz więcej par w Polsce decyduje się na ślub w plenerze co nas ogromnie cieszy! Nie zawsze jednak narzeczeni zdają sobie sprawę z ogromu formalności i kosztów, które związane są z organizacją uroczystości poza murami Urzędu Stanu Cywilnego czy kościoła.  Zdecydowanie łatwiej będzie zorganizować ślub cywilny w plenerze niż ślub kościelny. Ze względu na zapis istniejący w kodeksie prawa kanonicznego, uzyskania zezwolenia od biskupa nie jest łatwe i wymaga wielu zabiegów.

Śluby plenerowe opierają się głównie na naturalnych dekoracjach – kwiaty, drzewa i krzewy, które Was otaczają, stworzą najpiękniejszy wystrój. Taką uroczystość można ozdobić płótnem, rozwieszonym pomiędzy konarami drzew, lub specjalnie do tego uszykowanej bramy. Piękny efekt dadzą także girlandy kwiatów, w których zawrzecie związek małżeński.

Jakieś pomysły oraz inspiracje na świece w trakcie wesela?

Aranżując miejsce, w którym odbędzie się wesele, mamy wręcz nieograniczone możliwości dekoracji świecami. Świece rozstawiamy najczęściej na stołach, podwieszamy pod sufitem bądź dekorujemy nimi stół z tortem i słodkościami. Gdy decydujemy się na okrągłe stoły, świece ustawiamy je w  centralnym miejscu.

Często stosujemy również świece pływające jednak przy każdej dekoracji z udziałem świec trzeba wziąć pod uwagę czas palenia. Aby towarzyszyły Młodej Parze przez całą noc powinny mieć minimum 8 godzinny czas palenia. W przeciwnym razie trzeba brać pod uwagę zapas oraz porozmawiać z menadżerem sali o możliwości ich wymiany w trakcie wesela. Świece dają wyjątkowy nastrój!

dekoracje ślubne ozdoby stołów

Wesele pod chmurką, o czym należy pamiętać oraz co w przypadku załamania pogody?

Podstawowym zadaniem osoby organizującej wesele plenerowe jest zadbanie o zadaszenie, tak aby w przypadku niepogody goście mieli się gdzie schować. Niektóre lokale mają takie możliwości. Na pewno trzeba pamiętać, że natura jest nieprzewidywalna.

Trzeba też być elastycznym w tej kwestii ponieważ nie mamy wpływu na pogodę. Jednak gdy zapada decyzja o weselu pod chmurką musi brać pod uwagę załamanie pogody. Można zabezpieczyć się w chociażby namiot.

Aby wynająć i postawić namiot weselny należy najpierw uzyskać na to zgodę właściciela danego terenu i znaleźć odpowiednio dużo wolnej przestrzeni. Niektóre namioty weselne są naprawdę spore. Można je wynająć razem z podłogą, a do tego wypożyczyć specjalne parasole grzewcze lub klimatyzatory.

Ogromnie dziękuję za poświęcony czas oraz bardzo cenne wskazówki które pomogą przyszłym Parom Młodym w podjęciu wielu decyzji!

Serdecznie dziękujemy za rozmowę! Życzymy sobie i Wam pięknych ślubów!

dekoracje ślubne sala weselna

Tak więc, raz jeszcze mega dziękuję Basi za poświęcony czas oraz za udzielenie wywiadu na temat wydawałoby się, mało istotny, jest natomiast wręcz przeciwnie.

Dekoracje powinny być nieodłączną częścią każdego wesela i bardzo mnie cieszy że w zdecydowanej większości przypadków właśnie tak jest! Mam ogromną nadzieję że ten cenny wywiad pomoże Wam wybrać pasujący do Was styl!

To już koniec na dziś w kolejnym artykule #weselenaszóstkę poświęconym najważniejszym zagwozdkom z którymi borykają się Pary Młode.

Zapraszam również do mojego poprzedniego wpisu z tej serii gdzie wraz z Kamą z JustBlush zajęliśmy się tajnikami makijażu ślubnego.

Dziękuję pięknie za poświęcony czas!

Trzymajcie się!

 

Barbara Godziszewska

Dekoracje ślubne Powiedz Tak w Zamościu

Tel: 501 782 728

Komentarze do wpisu